هموطنان گرامی،

خداوند متعال را شکرگزارم که توانستم در بزرگترین نشست جهانی قلب، یعنی کانگرس انجمن قلبی اروپا، که از تاریخ ۲۹ اگست تا ۲ سپتامبر ۲۰۲۴ در شهر لندن، انگلستان برگزار شد، اشتراک نمایم.
این کانگرس با حضور بیش از سی هزار تن از داکتران و متخصصان رشته قلبی و وعایی از سراسر جهان، و در هماهنگی با نهادهای پیشگام این رشته مانند انجمن قلبی اروپا، انجمن قلبی آمریکا (AHA & ACC)، انجمن جهانی قلب (WHF) و سایر نهادهای بین‌المللی برگزار گردید.

کانگرس قلبی اروپا یکی از بزرگترین اجتماعات در عرصه طبابت است که در آن نهادهای شناخته‌ شده جهانی مرتبط با طب قلبی و وعایی، با ارائه برنامه‌های علمی متنوع به‌ صورت نظری و عملی، آخرین پیشرفت‌ها در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و وعایی را به اشتراک گذاشتند. این رویداد از یک‌ سو فرصت فوق‌العاده‌ای برای برقراری ارتباطات میان متخصصان طب قلبی و وعایی از سراسر جهان فراهم کرد و از سوی دیگر زمینه‌ای مناسب برای تبادل دانش و مهارت‌های جدید در این حوزه ایجاد نمود.

افتخار دارم که در این کانگرس علاوه بر مشارکت در برنامه‌های علمی، با نهادها و دانشمندان معتبر در زمینه قلبی و وعایی ملاقات کرده و در مورد موضوعات مرتبط با طب قلبی و وعایی در افغانستان گفتگو نمودم. همچنین، خواستار همکاری این نهادهای معتبر جهانی با انجمن قلبی و وعایی افغانستان، در جهت ارتقاء ظرفیت‌های تخصصی در این رشته شدم.

امیدوارم با بهره‌گیری از دانش و مهارت‌های به‌دست‌آمده از این کانگرس و روابط ایجادشده با نهادهای جهانی، بتوانم نقش مثبتی در ارتقاء خدمات قلبی و وعایی در کشورمان ایفا کنم.

با احترام،
پوهنمل دوکتور عبدالواحد صدیقی
رئیس انجمن قلبی و وعایی افغانستان

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This field is required.

This field is required.